09.11.2020

Jakie wizytówki wybrać dla swojej firmy?

Wizytówki firmowe to bardzo praktyczne i funkcjonalne rozwiązanie, pozwalające na łatwą wymianę z kontrahentem danych teleadresowych. Poszukiwanie kartki, na której można zapisać numer telefonu czy adres e-mail lub oczekiwanie na to, aż numer zostanie zapisany w urządzeniu danej osoby nie mieści się dziś w dobrym tonie. Odpowiednio i estetycznie wykonane wizytówki to oznaka profesjonalizmu oraz jeden z elementów budujących korzystny wizerunek przedsiębiorcy i przedsiębiorstwa, pozwalając tym samym stwarzać korzystne wrażenie.

Wizytówki, gdzie je wykonać?

Rozpoczynając działalność gospodarczą wiele osób buduje relacje z kontrahentami, co sprawia, że w wielu branżach wizytówki są nieodzowne już od pierwszych chwil wejścia na rynek. Przedsiębiorcy zastanawiają się wówczas czy zdecydować się na ogólnie dostępne szablony? A może zlecić projekt i wykonanie profesjonalistom, którzy uwzględnią indywidualne potrzeby biznesu i dopasują najlepsze wymiary wizytówki?

Wiele zależy od indywidualnych preferencji klienta. Dysponując stosunkowo niewielkim budżetem można w pierwszej kolejności wybrać samodzielne wykonanie wizytówek, np. według dostępnego, gotowego szablonu, jednak ich wydrukiem powinny zająć się firmy, które specjalizują się w wydruku. Dlaczego? Przede wszystkim sprzęt i doświadczenie.

Drukarnie, takie jak nasza posiadają specjalistyczne maszyny, umożliwiające wykonanie druku wizytówek na specjalnym papierze, w różnych rozmiarach, formach, ale także zastosowania wyjątkowych zdobień, które mogą istotnie podnieść wartość estetyczną wizytówki.

Dla tych, którzy chcieliby zaoszczędzić czas, doskonałym rozwiązaniem będzie drukarnia internetowa. Większość podmiotów, obok klasycznej, stacjonarnej obsługi klienta wprowadza taki wariant, wychodząc na przeciw oczekiwaniom wielu klientów. Wizytówka zlecona do wykonania w trybie on-line jest często wybieranym rozwiązaniem. Ogromną zaletą jest fakt, że nasza drukarnia internetowa oferuje pomoc i wsparcie, na każdym etapie realizacji zamówienia.

Wizytówki firmowe, na co zwrócić uwagę wykonując projekt?

Wymiary wizytówki dopasowywane są do projektu graficznego. Należy podkreślić, że przygotowując wizytówki firmowe konieczne jest zwrócenie szczególnej uwagi na szczegóły, aby dopasować do siebie wszystkie elementy. Zazwyczaj stosowane są wizytówki w rozmiarze 90×50 mm, ze względu na ich praktyczność. Rozmiar ten zbliżony jest do wymiarów kart płatniczych, dzięki czemu wizytówki mieszczą się w każdym portfelu, dzięki czemu ryzyko zgubienia jest mniejsze.

Z roku na rok dużą popularnością cieszą się także produkty w kształtach niestandardowych, co pozwala na wyróżnienie firmy na tle innych, o podobnym profilu działania. Przed zastosowaniem tego typu rozwiązań warto zastanowić się, w jaki sposób mogą odebrać to kontrahenci. O ile różnorodność kształtów może być doskonałym rozwiązaniem dla artysty czy grafika, o tyle w branży prawniczej może okazać się zupełnie nietrafionym rozwiązaniem, świadczącym o braku profesjonalnego podejścia do klienta.

Jaki papier na wizytówki wybrać?

Wydrukowanie wizytówek możliwe jest w różnych wariantach. Nie tylko kształt czy projekt graficzny są cechami, o których decyduje klient. Równie ważne są aspekty techniczne. Pierwsza decyzja dotyczy tego, jaki papier do wizytówek wybrać? Bardzo popularnym rozwiązaniem jest wybór wizytówki na papierze kredowym, ale papier kredowy to nie jest jedyna możliwość. Rodzaje papieru do wizytówek to temat dość szeroki. Można wykorzystać m.in. ozdobny papier do wizytówek, który pozwala na stworzenie jeszcze lepszego efektu.

Aby wizytówki wyglądały schludnie i efektownie ważne jest nie tylko to, jaki papier do wizytówek zostanie dobrany w sensie rodzaju, ale równie ważnym elementem jest gramatura. Zwykły papier do drukowania nie sprawdzi się, ze względu na to, że jest zbyt cienki. Taka wizytówka łatwo uległaby uszkodzeniu, co wymagałoby dodatkowych zabiegów wzmacniających jej strukturę. Jednak takie rozwiązanie nie jest praktykowane, ponieważ istnieją lepsze metody, umożliwiające otrzymanie dużo korzystniejszego wyglądu.

Gramatura papieru na wizytówki powinna być nie mniejsza niż 250-300 g.

Papier o gramaturze niższej właściwie nie jest wykorzystywany w ogóle, ponieważ finalny produkt byłby kiepskiej jakości, zatem nie spełniałby swojej funkcji biznesowej. Odpowiedni wybór papieru sprawi natomiast, że wygląd wizytówek będzie świadczył o profesjonalizmie kontrahenta. Gramatura papieru na wizytówkę to aspekt techniczny, który warto skonsultować ze specjalistą. Odpowiednia gramatura oraz rodzaj papieru to czynniki, które są ważne zarówno dla klienta, jak i dla druku. Gotowa wizytówka oceniania jest przez klienta często pod kątem estetycznym, ale także jakości wykonania.

Jakie wizytówki sprawdzą się najlepiej?

Gdy wiadomo już, na jakim papierze drukować wizytówki, warto rozważyć wykonanie dodatkowych elementów, wpływających bezpośrednio na finalny efekt produktu. Dodatkowe elementy, jakie wizytówki mogą posiadać? To tzw. uszlachetnianie druku. W naszej ofercie znajdują się m.in. lakierowanie czy kaszerowanie, ale także hot-stamping oraz tłoczenie. Dobrym wyborem będzie także foliowanie. które pozwala na dodatkowe zabezpieczenie wizytówki oraz poprawia efekt wizualny produktu.

Decydując się na wybór dodatkowych opcji warto skonsultować decyzję z drukarnią, która oceni możliwości wykonania odpowiedniego wariantu uszlachetniania. Szczególnie ważne, aby dowiedzieć się jaki papier na wizytówki należy dopasować, aby zdobienie poprawiło finalny wygląd produktu, poprawiając wrażenie wizualne i sprawiając, że klient otrzyma produkt na najwyższym poziomie.

Zapraszamy od pn - pt
w godzinach 7:00 - 15:00
druk z plusem