16.11.2020

Jakie wyróżniamy wymiary wizytówek?

Posiadanie wizytówki własnej firmy, to w dzisiejszych czasach konieczność. Również menedżerowie czy kierownicy w dużych, międzynarodowych korporacjach, a także w firmach z wyłącznie polskim kapitałem, posiadają swoje imienne wizytówki, na których obok logo przedsiębiorstwa znajdują się dane kontaktowe bezpośrednio do danego pracownika, posiadającego określone kompetencje decyzyjne. Jak wybrać i zaprojektować wizytówkę, aby była odpowiednia?

Jaki wymiar wizytówki wybrać?

Przede wszystkim wizytówka do druku musi zostać odpowiednio przygotowana.

  • W pierwszej kolejności należy zastanowić się, jakie dane mają się na niej znaleźć.
  • Następnie przygotowywany jest określony projekt, który pozwala na indywidualizację zamówienia i dopasowanie go do potrzeb klienta.

Wybierając projekt można decydować nie tylko o wyglądzie graficznym, gdyż bardzo ważnymi kwestiami są m.in. rozmiar czy format.

Standardowe wymiary wizytówki to czynnik, który może być charakterystyczny dla kraju, w którym mają być wykorzystywane.

Rozmiar wizytówek określony został przez tzw. standard ISO, który wynosi obecnie 85,60 mm x 53,98 mm. Jest on charakterystyczny dla wielu krajowych dokumentów, jak np. dowód osobisty. Ze względu na występujące różnice wprowadzono szczegółowe grupy, w obrębie których wyróżnia się odpowiednie w danych krajach wielkości, obowiązujące dla wydruku, także dokumentów.

W Polsce obowiązuje ISO 7810 ID 1.

Wymiar ten nie jest jednak jedynym dostępnym formatem, a wiele krajów zdecydowało, aby wymiary wizytówek były inne.

W Polsce, jak też w wielu innych państwach, jako domyślną wielkość wizytówki przyjmuje się wartość 90 x 50 mm. Zazwyczaj, jeżeli potrzebne są inne, nietypowe wizytówki klient musi zaznaczyć tę kwestię podczas składania zamówienia, np. 55 mm lub 51 mm. W swojej ofercie drukarnie powinny mieć wykaz niestandardowych długości i wysokości.

Jakie wymiary ma wizytówka niestandardowa?

W zależności od kraju wymiar wizytówki może różnić się od kilku do kilkunastu mm niż przyjęty przez ISO standardowy rozmiar wizytówki.

  • Wielka Brytania, Francja, Niemcy, ale także Hiszpania czy Włochy wykorzystują blankiety wizytówek 95 x 55 mm
  • W Kanadzie, Holandii czy USA standardowo korzysta się z formy 89 x 51 mm.
  • Włochy, Wielka Brytania, Francja to europejskie kraje, w których wielkość wizytówki jest największa. Dostępnym, chociaż rzadziej stosowanym jest format A8, wówczas druk wykonywany jest na blankiecie 74 mm x 52 mm.

Należy mieć na uwadze, że w przypadku współpracy z kontrahentami pochodzącymi z Polski warto dokładnie przemyśleć zasadność korzystania z innych opcji niż klasyczne 90 mm x 50 mm. Nawet niewielkie zmiany, jak np. zwiększenie powierzchni do 90 mm x 55 mm może sprawić, że wizytówka będzie nieporęczna dla klienta.

Ponadto, w niektórych branżach wykorzystywane są warianty niestandardowe, nie tylko w zakresie rozmiaru, ale różny może być także format wizytówki. Takie rozwiązanie będzie doskonałym sposobem na to, aby wyróżnić się wśród innych podmiotów. Jednak nieszablonowe projekty mogą nie sprawdzić się w każdej branży.

Innowacyjny kształt lub wielkość wizytówek to doskonały pomysł w branżach kreatywnych, gdzie odpowiednio przygotowane wizytówki mogą przykuć uwagę klienta, a tym samym zachęcić do podjęcia współpracy. Wielkość wizytówek niestandardowych warto ustalić z firmą, która będzie wykonywała wydruk. Dzięki temu można uzyskać informacje, jakie wymiary wizytówki dostępne są do realizacji.

Projektując wygląd graficzny, planując rozmieszczenie elementów, wymiary wizytówek warto pamiętać, że nieszablonowy wybór to określone konsekwencje. Większość wizytowników zaprojektowanych jest tak, aby mieścił się w nich standardowy wymiar wizytówki.

Wizytówki- projekt i wydruk

Już na etapie przygotowywania projektu warto dokładnie przemyśleć, jaki wymiary wizytówka powinna przyjąć.

Standardowe wymiary wizytówki w Polsce to blankiet o wymiarze 90 mm x 50 mm, o czym należy pamiętać wykonując projekt.

Jednak jeżeli współpraca realizowana jest z podmiotem zagranicznym, wtedy  warto mieć projekt również odpowiedni do standardów kontrahenta. Rozmiary wizytówki mogą w pewnych sytuacjach ograniczać planowanie przestrzeni sprawiając, że nie wszystkie elementy zostaną umieszczone na powierzchni.

Przygotowując odpowiedni format wizytówki do druku należy poznać szczegółową ofertę drukarni, w tym domyślnie stosowane wymiary wizytówki w pikselach czy preferowane rozszerzenie przesyłanego pliku. Dane te mogą być podane na stronie internetowej lub przekazywane klientowi podczas ustalania szczegółów współpracy.

  • Wymiary wizytówki do druku podawane są najczęściej w mm, jednak zdarza się, że konieczne jest wskazanie na rozmiar wizytówki w px.

Najważniejsze, aby w razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktować się z drukarnią oraz wyjaśnić wszelkie pojawiające się wątpliwości.

Wykonując projekt, na którego bazie powstanie wydruk wizytówki, powinno uwzględniać się nie tylko rozmiary wizytówek, ale także orientację (pionową lub poziomą) produktu czy możliwość wykonania dodatkowych zdobień.

Wymiary wizytówki na etapie projektowania obejmuje w szczególności stwierdzenie:

  1. Czy wykorzystany będzie projekt klasyczny
  2. Czy autorski.

W pierwszym przypadku, gdy na produkcie znajdują się wyłącznie podstawowe informacje, a grafika ogranicza się wyłącznie do zastosowania logotypu firmy czy nieskomplikowanych graficznie kształtów możliwe jest wykonanie wizytówki na standardowym wymiarze wydruku. Natomiast w przypadku projektów autorskich rozmiary wizytówki dopasować trzeba dokładnie do przygotowanego przez grafika planu.

Wizytówki – co zrobić, żeby wyglądały jeszcze efektowniej?

Przygotowując wizytówkę dla swojego biznesu warto dokładnie przemyśleć jej wygląd i szczegóły techniczne zamówienia. W razie jakichkolwiek wątpliwości czy konieczności przygotowania wizytówki, rozmiary niestandardowe warto skonsultować z drukarnią, w celu omówienia szczegółów realizacji.

Jednak nie tylko format wizytówek czy ich wielkość mogą być kwestiami wartymi konsultacji. Drukarnie, takie jak nasza, oferują szereg dodatkowych usług, tzw. uszlachetnianie druku, które pozwolą na poprawę walorów estetycznych produktu. Kaszerowanie, hot-stamping czy tłoczenie lub kaszerowanie mogą podkreślić wyjątkowy charakter projektu sprawiając, że przygotowana wizytówka firmowa zyska unikalnego wyglądu. Druk dodatkowych opcji, wpływających na wygląd i estetykę warto skonsultować z pracownikiem drukarni, który oceni techniczne możliwości ich wykonania.

Zapraszamy od pn - pt
w godzinach 7:00 - 15:00
druk z plusem