11.02.2021

Wizytówki z kodem QR – dlaczego warto posiadać kod QR na wizytówce?

Kod QR na wizytówce to już nie kaprys czy nietypowa innowacja, ale wyraźne udogodnienie i syndrom czasów. Nie jest to bowiem rozwiązanie, które kojarzy się wyłącznie ze skanowaniem np. biletów. Kody QR w przypadku wizytówek są gwarancją wygody, szybkości importu, precyzji informacji zapisywanych na smartfonie.

QR to charakterystyczny kod, który na dobre trafił do przestrzeni publicznej dzięki diametralnie innym produktom niż wizytówki na zamówienie. Opakowania produktowe, ulotki reklamowe, plakaty wiszące na ulicach czy wspomniane bilety na koncerty i wydarzenia sportowe – to tylko część z zastosowań kodów QR, które poznano lata temu.

Ich zalety zaczęto wdrażać w nowych formatach. Efektem są dziś wizytówki – nowoczesne, zgodne z trendami cyfryzacji uwzględniać powinny już właśnie dane zebrane w formie QR.

Jak działa kod QR?

By zrozumieć znaczenie wizytówki QR i jej różnicę wobec standardowych formatów trzeba zrozumieć specyfikę samego kodu. Budzące w przeszłości niemałe zainteresowanie kreski zebrane graficzne w nieco ponad 2-centymetrowym kwadracie zrewolucjonizowały realia handlowe.

Technologia odkryta w pierwszej połowie lat 90. to Quick Response. I – trzymając się tłumaczenia z języka angielskiego – rzeczywiście zapewniają wyjątkowo szybką odpowiedź. Zeskanowanie danych ukrytych w formie kodu pozwala wytworzyć określony efekt. Będzie nim – w przypadku wizytówki – kompleksowy import na urządzenie użytkownika.

Należy bowiem zwrócić uwagę na różnicę między standardowymi kodami kreskowymi a rozwiązaniem QR. Ono zawiera w sobie zdecydowanie więcej informacji skrytych pod ciągiem znaków. W efekcie wizytówki z kodem QR mogą zawierać takie dane jak:

  • imię i nazwisko,
  • numery telefonów,
  • adres korespondencyjny,
  • funkcja firmowa,
  • linki do mediów społecznościowych,
  • inne informacje wybrane przez twórcę kodu.

W tym kontekście działanie kodu QR jest banalnie proste. Wystarcza do niego zeskanowanie grafiki poprzez np. smartfon wyposażony – co naturalne – w aparat fotograficzny. Wykorzystując aplikację do skanowania kodów QR automat sam odczyta skryte w niej dane. W ten sposób dojdzie do automatycznego odczytania informacji oraz ich wdrożenia np. do książki adresowej właściciela smartfona.

Dlaczego wizytówki z kodem QR zyskują na popularności?

To efekt nie tylko powszechnej cyfryzacji. Druk wizytówki firmowej z kodem QR to przede wszystkim nowość – indywidualizacja, podkreślenie szczególnego poziomu zaawansowania technicznego firmy. Świetnie przyciągają uwagę zapewniając optymalną personalizację.

Nie ma potrzeby przepisywania informacji teleadresowych, a samo przechowywanie wizytówki jest raczej gestem – wszystkie dane magazynowane są w telefonie. W ten sposób kody QR na wizytówce są dużym ułatwieniem kontaktowym. To coraz bardziej powszechna metoda archiwzacji.

Niewątpliwie to format, który jest bardzo wygodny. Zeskanowanie kodu QR sprawia, że dane nowego kontrahenta zapiszą się w książce teleadresowej z uwzględnieniem wszystkich informacji, którymi chce się podzielić. Będą to więc np. nie tylko imię i nazwisko oraz funkcja, ale też np. automatyczny link do LinkedIn.

W ten sposób łatwo nadać narrację kontaktom oraz przekierować użytkownika w określonym kierunku – np. zasugerować odwiedziny strony internetowej.

Jak kryje się dane w kodzie QR?

Sam proces nie jest skomplikowany. Wystarczy do niego zebrać – np. w formie pliku Excel – komplet, które ma zawierać kod i wizytówka:

  • dane osobowe,
  • namiary kontaktowe – np. numer telefonu,
  • dodatkowe informacje – np. adres www.

Następnie wykorzystując powszechne w internecie serwisy do generowania kodów QR należy stworzyć personalizowane grafiki z zakodowanymi danymi.

Ważną kwestią jest rozmiar kodów.

Im więcej informacji będą mieć, tym bardziej staną się większe – co ważne w kontekście wyglądu wizytówki i jej wydruku. Po wybraniu idealnego wymiaru wystarczy potwierdzenie generowania QR. W ten sposób automaty tworzą kody, które są czasowo bezterminowe.

Należy oczywiście pamiętać, że po powstaniu kodu i jego wdrożeniu na wizytówce, nie można zawartych informacji zmienić.

Przeczytaj również: Jakie wyróżniamy wymiary wizytówek

Kod QR ma ograniczenia względem wizytówki

Warto jednak pamiętać, że wizytówki QR nie są równoznaczne z typowymi papierowymi. One przyjmą wszystko. Tymczasem kody QR mają ograniczenia – nadmiar informacji i swoiste upychanie ich na siłę w małym kwadracie sprawi, że może być on nieodczytywalny. W efekcie sama idea wizytówki z kodem QR przepadnie. Stąd dążenie do tego, by w formie grafiki przekazać kilka kluczowych parametrów wygodnych np. w kontekście kontaktu przez smartfon. Dotyczy to np. szybkiego sprawdzenia strony internetowej kontrahenta.

Dlaczego warto zdecydować się na kod?

Podstawową zaletą jest nowoczesność – idealne wpisanie się w cyfrowe trendy codzienności.

Niewątpliwie trzeba zwrócić uwagę jednak również na kwestię precyzji informacji i pewność ich zapisania. Przekazywanie wizytówek to forma grzecznościowa. Sprowadza się często do włożenia ich do wizytowników – bez efektów. Tymczasem zapis w telefonie ułatwia kontakt, przyspiesza znalezienie właściwej osoby czy pozwala nie zagubić danych wśród dziesiątek innych.

Planujesz wygenerowanie wizytówek z kodem QR? Skontaktuj się z nami.

Możemy przeprowadzić Cię krok po kroku przez coraz popularniejszą formę wygenerowania informacji cyfrowych. W efekcie będziesz mieć pewność, że otrzymasz wizytówkę firmy, która uwzględni wszystkie kluczowe dane -od adresu url po numery telefonu. Możemy także doradzić idealny format graficzny. Zapewniamy pełne wsparcie podczas procesu ich wytworzenia. Możesz liczyć również na wysokiej jakości druk wizytówek z kodem QR.

Przeczytaj również: Jakie wizytówki wybrać dla swojej firmy

Zapraszamy od pn - pt
w godzinach 10:00 - 18:00
druk z plusem